Andrea.

Thinking outside the box

Örebroarnas student.

Kategori: Thinking outside the box

Igår tog flera av mina vänner studenten i örebro. Jag och Kalle tog bilen till virginska och grattade alla som slutade där. Letade i en evighet efter Fredrik (note to self: ha mobilen på dig när du går ut) och lyckades tillslut få tag på honom. Stod sedan på stan i flera timmar och blev allt mer taggad inför min egen student nästa vecka när jag såg alla glada och hörde musiken pumpa. Ska bli så sjuuukt kul! Sen bar det hem till Fredrik för mat, tårta & paket. Grattis till honom och hans galet fina betyg!

   





Måste tilläga en liten story ifrån eftermiddagens firande. Vi frågar Fredrik om han önskat sig någonting speciellt? Och visst, en klack ring har han önskat sig utav mamma och pappa..

- Tror du att du kommer att få en?
- Ja, jag har ju provat ut rätt storlek och allt så jag hoppas ju det! (haha)

När det blir dags för paketen kommer hans mamma fram med en liten ask och ett kort, fredrik läser blixtsnabbt och börjar riva upp paketet. Vi sitter alla på hel spänn (det måste ju vara ringen). Han öppnar locket men icke där i ligger ett halsband, alla brister ut i ett svallande "Neeeeeeeeej" inklusive Fredrik haha det var så jäkla roligt, vi blev verkligen besvikna SEN kommer vi på att "oj då, det var ju väldigt fint iaf" Fredrik börjar tacka lite röd om kinderna och sen ser vi hur hans mamma sjunker ihop i händerna och gromar "neeej" hon med "jag har blandat ihop det" Hon springer iväg och hämtar ett till kort som egentligen hörde till halsbandspaketet och en ny liten ask (denna mer passande för en ring) och visst var det väl klack ringen där i. Halsbandet var ifrån farmor & farfar och var väääldigt fint det med men ihop blandade kort gjorde Freddan väldigt förvirrad. Himla roligt var det och så här glad blev en tipsy Fredrik när han fick se ringen =)



Nästa vecka är det min tur och det ska blir för jävla härligt! PUSS

Kommentarer

  • Anonym säger:

    haha, ja det var en riktig story! :) tack för all uppvaktning! Vi ses på din student på fredag! Kram!

    2010-06-06 | 13:42:26

Kommentera inlägget här: