Andrea.

Thinking outside the box

Mellandags REA

Kategori:

För första gången i mitt liv begav jag mig mot mellandags rean på dess första dag. Lördag runt lunch befann jag och min man oss på marieberg galleria och trängdes runt med alla andra. För mig själv tänker jag "gud folk är ju knäppa som åker hit, och jag är en av dem". så där stod vi vid ingången och jag tar sats med mitt längsta ben först men känner till min förvåning en hand som håller imot?! "lugn nu Andrea, vi har inte bråttom!" jag som är van att stressa runt och ser det som lite match att lyckas ta sig fram och få med ett par påsar hem fick nu lugnt och fint gå brevid och se på när Tobbe införskaffade sig påse efter påse medans jag stod tom hänt. Ingenting hittade jag den dagen. Men de var roligt för det.

I måndags å andra sidan blev det andra bullar. Då tog jag sällskap med Jin och vi tog oss an Marieberg igen och sedan stan. Då gjorde jag massor med fynd; gosig tröja, rosa blus, dun jacka m.m blev väldigt lycklig. Så mina förutfattade meningar om mellandags REAn är nu förändrade. Man kan hitta saker! Men största boven i mina hjärn spöken är väl att jag jobbat i butik och vet vad för prylar som kommer fram när det vankas stor rea.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: