Andrea.

Thinking outside the box

Igår kväll..

Kategori:

efter täningen så vart det middag hemma hos mamma och pappa. Och då fick jag för första gången verkligen uppleva det där ögonblicket som dem alltid har med i tonårsfilmer. Det där ögonblicket när föräldrarna berättar pinsamma saker man gjorde när man var liten. Okej det här var inte särskilt pinsamt nästan åt det modiga hållet men iaf.. storyn gick ut på att när jag var liten tyckte jag det var spännande att ta sprutor ( vad kan de betytt? ) men nu när man sitter här och är 18 år, ska ta min sista livmoderhals cancer spruta så är det en jätte stor grej. Blev liksom helt nervös och spänd. Så pappa och jag kom överens om att ta den imorn (idag dp) efter skolan så nu satt jag här i lugnan ro framför datorn så kommer han med den där satans sprutan, usch! Nu är det överstökat, alla tre är förbi, men bläääh! haha mes proppen!

Nån som har middags tips till mig?

Kommentarer

  • Linda säger:

    Här kommer en middagstips!

    Det är riktigt gott.



    400 gram fläskfilé(er)

    matfett, till stekning



    2 dl crème fraiche



    1,5 msk Touch of Taste Kantarellfond



    10 st körsbärstomater



    1 msk timjan, grovhackad



    50 gram kantareller, konserverade eller frysta



    Tillagning

    1. Skär fläskfilén i centimeter tjocka skivor.

    Krydda med salt o peppar, stek i en panna tillsammans med kantarellerna tills de är gyllenbruna.



    2. Slå över crème fraiche , kantarellfond och tomater, rör om och låt småkoka i några minuter.



    3. Strö över timjan.



    Kokt potatis, stekt potatis eller ris till!



    Lycka Till =D



    kram

    2009-09-01 | 11:02:49
    Bloggadress: http://dancefever.blogg.se/

Kommentera inlägget här: