Andrea.

Thinking outside the box

Klantig.

Kategori: Thinking outside the box

Jag är så jävla osmidig! Ni i min omgivning vet att jag slår mig hela tiden, skadar mig & är allmänt oförsiktigt! Jag har ofta lite sådär bråttom också, vill att saker och ting ska gå fort.
Förr när dem hörde mig gorma "Aaaaaaaj!" kom dem till undsättning på dirr & undrade vad som hänt.
Familjen slutade med de för säkert 12-13 år sen, Tobbe gör det ibland men oftast när jag slår i knäna hit å dit eller drar i armbågen i skåp eller promenerar rätt in i dörrkarmen så orkar ingen bry sig längre. De är vardag så att säga.
Och den här onsdagen skiljer sig inte mycket från andra;

skulle öppna oboy paketet, men var är saxen? Jaja, jag tar väl brödkniven i stället.. Ritch!! Där drog jag den taggade kniven med ett djupt, fint snitt igenom pekfingret. Blödde gjorde det, rikligt. nästan strålade ut blod.. tur att man inte är klen & blir sådär yr av blod som vissa kan bli.
Så hade vi ju inga plåster hemma, nehe, då fick man improvisera igen. Så jag tog en såndär desinficerings servett som ja tryckte mot jacket så lindade jag tejp över det, de va väl smart?

Ni får ingen bild, ni får föreställa er mej springandes runt i lilla lägenheten letandes efter förband, blod som skvätter ja och hela de där köret samtidigt som jag ska göra frukost. En härlig start på dagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: