Andrea.

Thinking outside the box

Ännu en dag på drottninggatan.

Kategori: Thinking outside the box

Hemma. Mätt. Ny duschad. Belåten. Idag & igår blev det förmiddag i skolan & eftermiddag på jobbet. Mina vänner vet att jag möter en hel del roliga, konstiga, normala & udda människor på jobbet. Varje dag finns det en ny historia på lager och det är nästan det bästa med att stå i butik (näst efter personalrabatten). Men så ser man en hel del skumma typer utanför skyltfönstret också. Igår kom det en man gåendes på gatan iklädd en stor röd käp, inlindag i guldiga tyger och handskar. Det enda som stack fram var hans guldmålade ansikte. Han bär på en rosa pall med fransar längst ner på kanten och ser så där lite nöjd ut. Jag trodde att han kanske skulle på maskerad men icke! Han ställer ner pallen ganska lagom utanför vårat skyltfönster, ställer sig på pallen och ska ju självklart leka staty där. Inget fel med det alls.. tycker att det kan vara riktigt imponerande ibland. Men den här snubben han försöker inte ens. Han står där en stund på sin pall; vrider sig, kollar runt, kliar sig lite på hakan. Ett antal gånger vinkar han till barn men han står ta mej fan aldrig stilla. Det var den sämstaste staty-människa-kille jag någonsin sett. Riktigt kass! Antingen får han gå en kurs, träna hemma eller helt enkelt hitta ett nytt jobb. Ledsen guld mannen hos mig gick du inte hem.

Nu ska jag tvätta bort min ansiktsmask, äta ett par chips och slänga mig i sängen. PUSS

http://www.youtube.com/watch?v=NDz8-zzc-Lk
http://www.youtube.com/watch?v=NXYRMV2f0yo&feature=related

Kommentarer


Kommentera inlägget här: