Andrea.

Thinking outside the box

Ogillar.

Kategori: Ogilla

Fanns det en grupp på facebook som hette "Vi som går långsamt på stan, när vi kliver på/av tunnelbanan & överallt annars!" och om det fanns en ogilla knapp hade jag tryckt på den så många gånger som det bara gick! Jag avskyr folk som går långsamt. Äldre, skadade människor på kryckor & gravida, ni är ursäktade men ni andra? Vad sysslar ni med? Bor vi i samma stad eller? Hur kan ni släpa er fram på detta vis? Även när man inte har en tid att passa så knatar man ju fram, eller? Jag gör och alla ni andra borde göra det med vad gör ni annars här? Vill ni ut och fin gå i solen välj en park eller nån mindre by att bo i inte dem större gatorna som jag måste ta mig fram på! På dessa gator borde det finnas hastighets skyltar: Lägsta hastighet på denna gata är 20km/h osv! Eller ja.. om alla vi fotgängare kunde införa högertrafik? Kan vi nu komma överens om det? Håll till höger okej? Vi som vill köra om tar vänster, som i rulltrappan? Det har vi ju lärt oss! Alla vet att man står på höger sida & går förbi på vänster! Så nu inför jag detta på gatorna med. Jag tänker mig då 4 filigt? Och ska du promt in i en affär på fel sida gör en tillåten U-sväng.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: