Andrea.

Thinking outside the box

Ta Da!

Kategori: Thinking outside the box

Nu är jag här! Baby for hem i veckan så jag fick låna hans bredband i hela 4 dagar, Yippie! Gissa om jag ska facebooka? Haha Nej men livet i stockholm har blivit vardag, så mycket vardag att jag till och med blivit sjuk.. jag ser det lite som en invigning av mitt nya liv, det är inte bara en längre shopping tripp det är vardagen just nu. (Minus shoppandet, jag har inte en spänn över. Alla pengar gå åt till mat..okej Fika)


Måste berätta en rätt kul och konstig grej som hände i helgen. En tjej i klassen hade inflyttnings fest ute i Orminge, asso låååångt utanför stockholm city om man säger så. Vi är alltså där ute och bestämmer oss för att ta bussen in till stockholm igen och gå på krogen. På bussen in, som tar ca 20 min, sitter vi och skrattar och roar oss hej vilt, har hur roligt som helst. När en riiiktigt över förfriskad kille vänder sig om och gärna vill delta i konversationen. Har gör massa konstiga utlåtanden och vi skrattar mest åt honom just för att han är as packad och för att alla hans 20 snus håller på att ramla ut konstant. Helt plötsligt börjar han inse att vi inte skrattar Med honom utan åt och han blir lite sur och börjar kalla oss alla för fattiga malmö bor (4 av tjejerna är ifrån ystad och pratar skånska) Vi dör och brister ut i ännu mera skratt varpå två andra hårt blekt-blonderade små tjejer väder sig om och tar ton, skäller på oss för att vi njuter av att skratta åt andra och sluddrar fram att vi borde lära oss rikssvenska, ni vet sånt som man pratar i stockholm (???? NOT) Vi är fattiga som måste bo där ute i orminge, och så är vi ju fattiga för att vi alla är ifrån Malmö och så är vi fattiga och korkade som åker just den här b ussen.. Blogg nörd som jag är börjar jag känna igen den ena tjejen.. det är Dessie (om nu nån annan vet vem det är?) Och det roliga är att dem själva sitter på den här bussen mitt ute i ingen-mans-land?
För att avsluta hela vår trevliga resa tillsammans väl framme vid Slussen påstår Dessie att Melodies (pinglan som höll i festen) tvillingsyster är Jude Och/eller Muslim för hon har svart hår och en hatt (?) på sig? Asso det var så sjukt roligt.. men framför allt sorgligt. Nu har jag uteslutit en del detaljer men för att summera:
Liten Blond barn unge spelar allmänbildad, säger emot sig själv och gör totalt bort sig inför oss som bara skrattar år situationen.

Ja.. det var en lång parantes. Träffade även Emmy i helgen. Vi mös på Cafe 60 och irrade runt som galningar i jakt på ett Ica.

Puss puss nu ska jag rota runt på andra bloggar medans jag fortfarande har internet. <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: