Andrea.

Thinking outside the box

Lördags vin

Kategori: Thinking outside the box



Igår kväll var vi hemma hos denna glada prick och sippade vin & diskuterade. Tog med mig Tobias och träffade lite nytt folk, skönt att skaffa sig lite nya bekantskaper speciellt här i stor staden där man inte känner fler än man kan räkna på sina händer. Mysigt var det. Ikväll blir det den "vanliga" kursen på Kühlers sen mat och sängen. Hmm ja det har börjat blivit "vanligt" nu.. man har vant sig vid vardagen och att det tar en timma att färdas vart man än ska. Längtar efter vår lägenhet nu, lite närmare till allt, lite bättre helt enkelt. Men å andra sidan blir jag så väl omhändertagen här hos Gittan & Kjelle att man blivit lite lat. Alla mina pengar lägger jag på mat. Mat är det enda jag köper. Gick på stan igår från 12-17 och letade en present och kikade lite efter kläder till mig själv, jag har råd att lyxa till det med lite nya kläder, men jag hittade inte ett skit?! kan ni fatta? Jag vandrade själv på stan i 5 timmar men köpte inte ens ett par skor? jag köper alltid skor när jag shoppar, ALLTID! Men inte igår.. jag hittade inget.. underligt. Det var då det slog mig att fan de enda jag lagt pengar på sedan jag flyttade hit är mat! Ett par dansskor och en balettbody (HAHAH jag i balettbody?) har jag köpt men det räknas inte. Jag är mig inte lik?! eller har jag bara vuxnat till lite? Tycker det är skit tråkigt att handla mat, de blir så dyrt jämt fasten jag handlar på Willys hahaa! Men oroa dig inte mamma jag äter, jag äter som en häst! Dansa, äta, sova är det enda jag gör. Jobbar på Lindex gör jag också när jag behövs. På Odenplan, Orminge, Hötorget & Drottninggatan har jag varit hittils och i Fredags ringde dem från Gallerian och ville ha hjälp av mig också.. jag är rätt poppis, tur det att dem tipasr om mig så det inte blir tvärt om. Jag gillar't samtidigt som det vore så j*vla skönt att vara ekonomiskt oberoende, då skulle jag dansa hela dagarna och shoppa på Willys utan att titta på siffrorna som slås in och så skulle jag hålla mig till mina billiga vanor för att sen kunna lägga pengar på resor. Fast oberoende var de jue?! Nej då skulle jag anställa en kock som handlade åt mig och lagade nyttig god mat så jag inte behövde oroa mig alls. "Ät det här så blir du stark Andrea" Skulle han säga och servera mig mat på bra tider direkt när man kommer hem och är trött. Ja det vore skönt. Tobbe skulle nog tvinga mig att anställa en städerska också för nu äre inte så fint på mitt rum längre, jag är en stökig person och han är en renlig person. Jag är den där som äter mat framför Tv:n på fredagskvällar och sen kaaanske ställer det i diskmaskinen på måndag morgon. Han är den där som direkt när man ätit upp går ut och blötlägger för att det ska bli riktigt rent sen i maskinen. Vi kompleterar varandra för även om han plockar undan disk och stök är han nog den slarvigaste personen jag känner i vardagen, glömmer bort saker, kommer för sent och sån är inte jag. Jag kommer i tid, gärna en kvart i förväg, skriver upp saker i min almanacka och ser till att saker blir gjorda.. det är nog därför jag slarvar med städningen för det är det ju bara jag som ser. Inen annan behöver veta att jag låter disken komma i 5.e hand. jaja nu har jag varit filosofisk här så det räcker. Jag borde äta lite lunch snart, åt frukost vid 12 så egentligen äre ingen brådis. Pusspuss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: