Andrea.

Thinking outside the box

23/3 En måndag som alla andra?

Kategori:


Då var det måndag ingen. Så klart är de svårt att somna på söndags kvällen för att man dragit sig i sängen hela helgen. De är konstigt de där tycker jag, på något vis anpassar sig kroppen jätte fort till sovmornar.. de blir en vana direkt och man vill sova till 12 varje dag. Men de spelar ingen roll hur många dagar i veckan klockan ringer vid 6.45, man vänjer sig ALDRIG, iaf inte jag. Sen kan de ju vara precis tvärt om, som när man var liten. Man vaknar i ottan även när man är ledig. Men när man var yngre ville man ju upp tidigt för att se alla roliga program på tv och hinna leka så länge som möjligt. Nu för tiden är det ju tusen gånger roligare att vrida dygnet åt andra hållet, de är ju på natten som alla spännande saker händer?!


Imorse ringde då klockan som vanligt vid 6.45 men det gjorde ingen nytta, hade legat vaken i säkert en timme redan och gissa vad, bam bam baaah jag är sjuk IGEN! vad är det för fel på min kropp? Förhoppningsvis har jag haft alla virus & alla bakterier som finns i hela världen innan jag gått ut gymnasiet och sen slipper jag bli sjuk igen någonsin när man är ute i vuxen livet. Men jag fattar inte vad jag gör för fel?! eller jo de vet jag.. jag tränade igår fasten jag var snorig s egentligen får jag skylla mig själv. Men gör det mest utav rädsla, "vissa" blir så jävla arga om man hoppar över träningen för en förkylning. Men när det är åt andra hållet då är det heeeelt andra förutsättningar. Ja världens alla människor har olika betydelse & olika personliga regler. Hur viktig måste man vara för att få göra egna regler?

Ja nu blir det till att koka te, proppa i sig honung & lite piller. Bara att hoppas på det bästa. Ååh de suger verkligen, hade så mkt planer för idag, imorn, resten av veckan och nu måste man tänka om helt. men så är det.. får arbeta på min flexibilitet och min kapacitet att ta dagen som den kommer och anpassa mig till läget.

La till några grejjer på min "favorit lista" :D

do viđenja <3 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: