Andrea.

Thinking outside the box

Vem är snyggast på din skola?

Kategori:

Jag är en sådan tjej som egentligen inte har någon speciell stil. Jag kan ha på mig i stort sett allting från högklackat till mys byxor. I morse gick jag iväg till skolan utan smink, dels för att jag älskar att gå utan smink och dels för att jag sov aningen för länge. Men pointen var att när jag går runt utan smink kände jag mig så himla naken just idag. Man jämför sig massor, känner sig hel ful & att alla andra är hur piffiga som helst. Men då slog de mig att är de verkligen äkta? Jag tycker att skönhet det är när man är vacker på riktigt inte när man genom gått massa plastik kirurgi i fejjan för att bli snygg, de är fusk! Nej riktig skönhet det är den skönheten som är naturlig, den som de flesta killar kör på… utan smink! Den finns det ju vissa extrema undantag, killarna med Foundation och smet men de ser ju helt skumt ut tycker jag. Och hur kommer det sig? Att när en kille har smink höjer man på ögon brynen men om en tjej inte skulle ha Foundation så är det ännu konstigare.? Jag tycker att killarna i vår vardag är dem riktigt vackra. Alla kan bli snyggare med smink och lite fejk men vem skulle egentligen vara den mest populära och snyggaste i skolan/ på jobbet/ i kändisvärlden om alla gick utan sina fasader? Nej ge mig lite äkthet tack!

Sen att jag nästan varje helg drar på mig min smink mask och dansar de vet jag inte hur jag ska försvara. Personligen skulle jag gärna tävlat i mys kläder helt osminkad men gör jag det kommer vi garanterat sist för att man bryter mot kläd reglerna och massa annat töntigt. Och är de så vi har det i samhället också, kör vi inte på våra fasader kommer vi sist då?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: