Andrea.

Thinking outside the box

31/3 Tisdag

Kategori:

Sista dagen i Mars, tiden går så fort. Idag har vart en jätte skön dag. Egentligen helt ovärd men på någotvis njutbar. Började tidigt som vanligt men gick upp i bra tid så behövde inte stressa i morse :) hade lite softa lektioner och ett stort hål då passade jag på att åka hem, röja och dammsuga mitt + dammsuga övervåningen (pappa tog nedervåningen) team work på hög nivå! Är så stolt över mig själv, för mitt rum brukar gå efter organiseringen "allting ovanpå något annat". Men nu kan man faktiskt gå på golvet utan att skada fötterna och så slipper man hoppa från den ena lilla rena golv biten till den andra. Klapp på axeln andrea! Fick till och med sluta 2 timmar tidigare idag så när jag kom hem och kände mig så stolt över vårat rena hus så la jag mig i soffan och sov.. MUMS!

Ikväll är det disco kurs men eftersom att jag fortfarande drar på nån skum sjukdoms förkyldning så blir det till att titta på. Fast jag tror jag stannar hemma, jag hatar att titta på, man blir bara irriterad och arg för att man inte själv kan dansa.. får sms Erika.
Hoppas på att bli frisk snart för i helgen är det GP i Stockholm och eftersom att förra latin tävlingen inte gick som hoppats så vill jag kunna göra bra ifrån mig den här gången. Hoppas hoppas!




Så måste jag berätta om gårdagen när jag lyckades uppfylla min mardröms tabbe!
Hade bestämt med Tobias att vi skulle mötas på MAXi vid 18 så skulle ta tåget dit.
Sitter vid perongen och ser att skylten ändrats till Kumla Örebro "va bra tänkte jag"
och hoppar på tåget som skulle gå 17:57.. men när jag väl satt mig, slagit upp tidningen
och slappnat av känner jag att tåget rullar iväg aningen för tidigt, jo visst! Springer fram
till snubben i kiosken och frågar om tåget stannar i kumla "Nej, nästa stopp är i Vingåker"
Crap á la crap skriker jag innombords och lyckas få tag i konduktören som lovade
att ringa till nästa tåg som går från Vingåker till baka till Hallsberg och be dem vänta
för vi kom fram tio över och då gick de andra tåget också. Så när vi rullar in i Vingåker
(som by the way känns som en tråkigare plats än Hallsberg just nu) kommer konduktören
igen och kläcker ur sig "Oj! dej glömde jag bort" så där fick jag sitta och vänta i ex antal timar
för att kunna ta mig tillbaka.. asso jag satt där på "stationen" och verkligen grääämde mig själv
över vilket slöseri med tid detta var! Men till slut tog jag mig till baka, följde med till Örebro
& åt mat med Tobbe & Roffe på Jensens Böfhus <3 GOD NATT

Hörs senare PUSS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: