Andrea.

Thinking outside the box

2/4 En vanlig torsdag?

Kategori:

Måste erkänna att jag blev smått besviken på 1 April, blev inte lurad en endaste gång.. nästa år ska jag feting planera och lura massor med folk.


Men det var igår och man ska inte tänka bakåt utan framåt →
så idag var det Torsdag och en vanlig skoldag.. en sån där alldeles vanlig dag men helt plötsligt kan allt vända. Det är lustigt för i skolan där känns minsta lilla sak som lyx. Solen sken in genom fönstret så det brände på ryggen.. det var ju mysigt och sen var det påsk lunch då vart man för en gångs skull mätt och glad för det. Så var det påsk must.. MUMS! Och som grädde på moset så fanns det Mjuka mackor HAHA man kan bli så glad för så lite, sånt som är en självklarhet hemma (typ mjuka mackor).

Igår hoppade vi som sagt cochade för att jag fortfarande hostar upp mina lungor men åkte ner till studion för att snacka och planera med bossen. Stegade samban och hade mest mental träning. Sen ca 15 minuter innan vi ska packa ihop oss började vi snacka om mitt syke och om varför jag blir så nervös jämt när jag tävlar. Tror inte att alla vet om det men jag blir så nervös att jag skaar och försöker fundera ut anledningar till att inte tävla ibland i huvudet samtidigt som jag ska gå in på golvet. Till exempel i sommras när vi var i Österrike och skulle tävla i Mixing Blues, det var dags för första rundan, tror det var kvartsfinal, då börjar jag stor tjuta.. och de var precis vad jag gjorde i går kväll (eller natt snarare sagt) också.. satt och grinade framför Lena coh tobbe & vi försökte klura ut vad de är för konstig låsning jag fått i skallen. Vad för typ av problem måste man ha för att få gå till skolkuratorn? haha

Men idag hade jag också tänkt gå till syster för att kolla upp mtt tillstånd. Har haft lock i örat sen i fredags och ont och bla blaaaaH! Men då är hon så klart inte där. Och det tycker jag känns jätte klassiskt för skolsköterskor, dem är aldrig där när man behöver dem.

Ska kila och göra mig lite mellis..ååh kommer ni ihåg när man åt mellis på fritids? Usch! APK limpa och mjölk.. och alla grävde i smöret, blääh de var inge roligt minne föresten.. PUSS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: